Wednesday 25 April 2012

BAKING: Jablečno-tvarohová žemlovka


Ingredience:
  • 10 rohlíků (nebo veka, toastový chléb, ...)
  • 6 větších oloupaných jablek
  • 750 g tvarohu
  • vanilkový cukr
  • citronová kůra
  • 2 žloutky
  • rozinky
  • skořicový cukr
  • cca 600 ml mléka
  • 2 vejce
  • máslo na vymazání a pokapání

↑ Nakrájená kolečka rohlíku


↑ Tvaroh


↑ Bordel jak má být!

↑ Namočená kolečka rohlíku naskládaná do zapékací mísy.

Rohlíky nakrájíme na kolečka, oloupaná jablka taktéž. Tvaroh smícháme s vanilkovým cukrem, citronovou kůrou a rozinkami (nejsou nutné, znám snad milion lidí, kteří je nejedí) a dvěma žloutky. Vymažeme si pekáček a dáme předehřát troubu na cca 170°. Vezmeme si kolečka rohlíků a namočíme je to mléka - po jednom a rychle, aby se nerozmočily. Do vymazaného pekáčku naskládáme rohlíky, poklademe tvarohovou směsí, jablky a posypeme skořicovým cukrem. Vrstvení opakujeme - poslední vrstvou jsou rohlíky. Ty zalijeme zbylým mlékem smíchaným s dvěma rozšlehanými vejci a pokapeme rozehřátým máslem. Pečeme cca 30 - 45 minut (podle toho, jak chceme mít žemlovku křupavou). Z tohoto množství vzniklo cca 8 větších porcí.


 ↑ Zde ještě originální recept z kuchařky, který jsem si upravila podle velikosti naší zapékací mísy.

Dobrou chuť!




4 comments:

  1. Děláš mi chutě! :D
    A na blog už jsem dala těch sedm informací... :)

    ReplyDelete
  2. Jooo zemlbábu (jak se jí u nás říká), tu já můžu, zvlášť pokud je správně "rozblemcaná", tu mám úplně nejradši, ale zbytek rodiny jí miluje křupavou, takže je u nás taková žemlovková válka :-D

    ReplyDelete
  3. Mnam mnam, děláš mi chutě, máme ji příští týden v jídelně, těším se :)

    ReplyDelete
  4. Žemlovku mám moc ráda, sbíhají se mi na ni sliny právě teď! :)

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!