Saturday 31 March 2012

Intelektuální článek vs. recenze na kosmetiku

Poslední článek mě donutil k zamyšlení nad současnou blogovou scénou - a nejen jí, ale celkově nad obsahem internetu. Nedávno jsem podobný článek četla u Elišky a nevěřícně jsem kroutila hlavou, že intelektuálů na blogu je stále dost a čtenáře nezajímá jen nová značka lesku na rty.

Bohužel opak je pravdou a pociťuji ho i já, na vlastním blogu. Článek s několika fotkami z odpolední procházky a krátkým shrnutím + popisem mého oblečení má mnohem vyšší popularitu než článek o návštěvě věznice, který já osobně shledávám přínosnějším a zajímavějším. Taktéž je tomu při srovnání článku o zdravé výživě a pokusu zpevnit si postavu vs. recenzi na knihu ze seznamu povinné četby.

Vypadá to, že momentálně se u nás na prvním místě objevuje spíše vnější krása, ideální vzhled, zpevněná postava a zkrášlená tvář. Vnitřní krása spojená s inteligencí, čtením knih, návštěvou kulturních zařízení nebo snaha zlepšit se zevnitř pokulhává a ztrácí na první místo spoustu bodů.



Netvrdím, že mé stálé čtenářky jsou právě propagátorky módních blogů a mé články s hlubším podtextem nechávají bez povšimnutí nerozkliknuté. Vám musím poděkovat za přízeň, neustálé pochvaly a moc milé komentáře.
Pokud si ale všimnete ankety napravo, vítězí opět kosmetika a kultura zůstává poslední. Na druhou stranu však knihy obsadily druhou příčku, což nevím, komu přisuzovat. Zda náhodným "kolemjdoucímů, kteří očekávají zpracovaná maturitní témata do českého jazyka nebo zájem o mé názory na knihy ze stran Vás stálých čtenářek.

29 comments:

  1. Já čtu ráda (tím se hlásím k doporučením knížek, ale čtu i tady na blogu), sama moc obrázků nedávám.. Určitě máš pravdu, že většina blogů se zabývá populárnějšími a lehčími tématy jako móda. Já moc těch přemýšlívých ani neznám, nebo mě štvou svou pseudointelektuálností. Myslím, že je to věkem blogujících a taky tím, že blogy jsou tu pro nás spíš k odpočinku (po škole, po práci), ne k něčemu tak náročnému jako přemýšlení. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jsem ráda, že jsem našla dalšího milovníka knih, já se můžu hrdě označit knihomolem. :)
      Tvůj blog jsem doposud moc nečetla, asi je to tím, že Tě nesleduji (nenašla jsem žádnou ikonku, která by mi pomohla vidět, kdy přibude nový článek). Momentálně se ale pročítám Tvými články a našla jsem dalšího oblíbence. :) Tvé články mají hlavu a patu a je vidět, že už jsi dospělejší, rozumnější. K Tobě ráda zavítám i po škole a určitě si odpočinu. Musím Tě pochválit zejména za článek o pánském šatníku. :)

      Delete
  2. Milá slečno L.,
    opravdu článek k zamyšlení.

    Abych byla upřímná, vždycky na blogu oceňuju hlavně originalitu. Pokud někdo píše o korektoru nebo rtěnce zajímavě, bez hrubek a "s-hlavou-patou", dokáže mě takový článek pobavit (nebo zaujmout) stejně jako ten o dobré knížce nebo kuskusu se zapečenými rajčaty ;-).

    Přehlcenost informacemi je problémem dnešní doby a člověk si musí vybírat, které informace bude číst, a které zahazovat "do koše".

    Na blozích se lidi chtějí hlavně bavit, chtějí obrázky, fotky. Stahování fotek z Pinterestu apod. a vznikání článků s 15 fotkami jako "spring inspiration" je masivní záležitost. Ale nevadí, i to může být zajímavý, když přimhouříme očko, a když to blogařka umí dobře naservírovat. Pokud chodím na "obrázkové blogy", ocením ty, kde si majitel blogu sám dělá fotky. A pokud chodím na "písmenkové čili přemýšlivé blogy", tak je bezva, když mají úroveň, kterou má například ten Tvůj. Pobavím se tu, zasměju, zamyslím, podivím...zkrátka ve mně vyvoláš vždycky emoce (a to je hrozně důležité)!

    Taky lidi málou čtou. Mám internetový obchod a dobře vím, jak lidi VŮBEC nečtou, ani pár základních informací, ani jeden řádek...Jsou tak líní!

    Já osobně jsem hodně všestranný člověk. Nejlíp ti to ukážu na příkladu knížek, které mám teď rozečtený na nočním stolu: čtu Puškinova Evžena Oněgina, knížku Bratři Karamazovi, prokousávám se francouzkou poezií v originále, Mikulášovy patálie (moc milé povídání od Reného Goscinnyho) a najdeš u mě i novou Elle, Vogue a poslední vydání Reflexu. Baví mě kosmetika, stejně jako politika, vaření i novinky v marketingu. Co je pro mě nejdůležitější - kvalita článků. Fajn, ráda si přečtu recenzi na nový rozjasňující krém od Vichy, ale ať je to napsáno kvalitně, zajímavě, bez hrubek, poutavě a klidně i vtipně - proč by ne?

    Moc jsem se rozepsala, viď? A to jsem ani zdaleka neřekla všechno, co jsem chtěla. Tak na závěr jen poslední věc - Ty, prosím, dělej svůj blog přesně tak jako doposud. Každý Tvůj článek si vždycky najde spousta čtenářů, bez ohledu na to, zda budeš psát recenzi na knížku, na nový krém nebo jakýkoliv jiný postřeh ze života. Mám moc ráda Tvůj blog.

    Krásný sobotní večer, slečno L. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vivi,
      máš naprostou pravdu, že i o rtěnce se dá psát s grácií. Já si ale zatím v tomto okruhu témat moc nevěřím a raději sděluji své názory a pocity. Momentálně však připravuji recenzi na šampon, tak uvidíme, jak se chytne. :)

      Já sama také sleduji různorodou škálu blogů - včetně těch módních, receptářských ale i intelektuálněji založených. Právě si říkám, jestli bych se také neměla specializovat na jedno téma, ale bohužel to nezvládnu - zajímá mě tolik věcí! Ještě Tě musí pochválit za výběr knih, Mikuláše mám moc ráda, Evžen Oněgin je jedna z mých nejoblíbenějších knih s poezií a Elle je klasika! :)

      Děkuji za vyčerpávající a výstižný komentář i pochvalu! :)

      Delete
  3. Bohužel je to tak, co s tím naděláš.. :) Já osobně mám ráda jak intelektuální, tak ty kosmetické - čas od času, určitě nesleduji recenze kde jakého balzámu na rty nebo voňavky.. :)

    Určitě dál pokračuj v intelektuálních článcích, věřím, že se najdou ti, co ho ocení :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji moc za milý komentář, já sama několik blogů s módním nebo kosmetickým obsahem sleduji a to vcelku pravidelně. Záleží nejspíš na podání daného tématu. :)

      Delete
  4. Abych řekla pravdu, články o kosmetice nečtu vůbec. Já kosmetiku stejně nepoužívám...
    No a jak píše Vivi - důležitá je originalita. Já tě kvuli ni začala sledovat, líbí se mi, že tvuj blog není jen o jednom tématu a že se snažíš na věci udělat názor objektivně a navíc umíš hezky psát... některé články nečtu protože mě nezajímají ta témata sama o sobě (a jsou i témata, kterým se vyloženě vyhýbám) ale to s tebou nakonec nikterak nesouvisí :)

    Já si občas říkám, jestli ty slečny, co mají záplavy komentářů je nemají jen díky tomu, že už jsou docela slavné a ostatní holky chtěj, aby si jich všimly... A když máš článek jen plný fotek a ničeho víc snáz se to komentuje protože stačí napsat jen "Hezký!" nebo "Sluší"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kristýno, moc děkuji. Já si u Tebe (a nejen u Tebe) články také vybírám, chápu, že každým se nemůžeme do chuti strefit všem. Moc mě těší, že sleduješ můj blog právě z výše uvedeného důvodu originality. :) A oceňuju to, že nemám 150 komentářů skýtajících pouze "Hezký" nebo "Sluší" :)

      Delete
  5. Já mám Tvůj blog ráda přesně tak, jak je. Ale naprosto chápu Tvé rozhořčení, znechucení... Hrozně mě mrzí, že spousta lidí nedokáže ocenit úsilí, které člověk vloží do vytvoření kvalitního článku, který dává smysl. Je mnohem jednodušší shlédnout pár fotek a nemuset přelouskávat sálodlouhé texty, to naprosto chápu a sama to tak někdy dělám. Ale stále pevně věřím, že pár duší, které ani pořádná dávka textu neodradí a článek, co má hlavu a patu, dokáží ocenit, pořád existuje a snad zavítají na Tvůj blog častěji a častěji. Pro mě byl například Tvůj minulý článek příjemným zpestřením, kdy si nás nechala nahlédnout k sobě zase o trochu víc, ale stejně tak se budu těšit na články, nad kterými je opravdu znát, že hlava sedí přesně tam, kde má! Takže se určitě nenech odradit a dělej si tu, co se Ti zlíbí, však jsou ty blogy naše :-))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Téro, děkuji ti moc. I já už Ti tisíckrát chválila ten Tvůj, v mnohém se vidím. :) Moc si cením (nejen) Tvých pochval, které zahřejí u srdce. Já sama mám ráda různorodost a dělám různorodé aktivity a jak jsem již psala Vivi, můj blog zkrátka bude i nadále takovým mišmašem a všehochutí. :)

      Delete
  6. Ja mam rada od kazdeho trochu, i kdyz priznavam, ze posledni dobou, kdyz si delam pauzu v uceni na maturitu, nebo se po jedenacti hodinach skoly svalim polomrtva do postele, jsem nekdy trochu lina cist neco delsiho, nez tri vety :)
    Ale kazdopadne mam rada, kdyz nekdo pri blogovani pouziva hlavu, zamysli se, sdeluje neco noveho..
    Bud sva :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji, často to mívám úplně stejně a na dlouhý článek nutící k zamyšlení nemám čas nebo chuť. :)

      Delete
  7. Možná to bude tím, že hodně lidí si chodí na internet hlavně odpočinout a nechce se jim přemýšlet.
    Ale můžu z vlastní zkušenosti říct, že když čtu review na nějakou rtěnku a dozvím se, že za ni dala autorka pět stovek a 'ještě byla v akci, jééé', tak si pomyslím "wtf?!" a jdu zabořit nos do knížky.
    A když čtu nějakou pseudointelektuálnost, tak se scénář opakuje.
    Takže pokračuj v 'myslících' článcích. Budu se snažit je víc komentovat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jitřenko,
      sdílím podobné pocity týkající se rtěnky za pětikilo a ještě s 50% slevou! Pak se celkem stydím za svou řasenku, která mě přišla na 50 korun, ale říkám si, že i tak vypadám obstojně a ještě mi všechny řasy nevypadaly. :D

      Těším se na Tvé komentáře. :)

      Delete
  8. Musím se přiznat, že i já ráda čtu názory něčí na kosmetiku, ráda se nechám inspirovat, ale rozhodně nejsem jednou z těch, která musí hned běžet pro nové kousky kosmetiky do drogerie. Knihy miluju, ale bohužel si nemůžu brát novou inspiraci ke čtení, protože toho mám ještě příliš. Určitě intelektuální články piš, moc se mi líbí, ale je pravda, že se to musí vyvážit něčím méně inteligentním ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rozhodně jsem pro různorodost, takže se u mě jistojistě nestane, že bych se začala specializovat jen na jedno téma. Každopádně raději si počtu o něčem inteligentnějším, což se ale stává zřídkakdy. Je to v poměru s články o módě tak 1:10.

      Delete
  9. No vidíš, a to jsi říkala, kolik je inteligetních lidí :D Teď nenarážím na ty, co píší zde o zajímavých kosmetických produktech apod., ale na ty, které nezajímá nic jiného a nemají v hlavě nic.
    Hlavu vzhůru ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ano, měla's pravdu. Každopádně já se můžu těšit ze svých čtenářů. :)

      Delete
  10. Milá slečno L.,
    zrovna u Tebe bych si četla klidně i recenzi na nějaký supr přípravek na vlasy :). Ale Vivi má pravdu, důležitá je originalita. Těch fešn blogů je v poslední době podle mě prostě moc. Sama vím, že kdyby mě najednou osvítilo a já z ničeho nic začala fotit svoje kůl outfity a nový fusekle či rtěnky, lidi by se mohli zbláznit radostí. Ale já to neudělám, už z principu. Přeci jenom, když píšeš "inteligentní články", za pár měsíců či let se můžeš vrátit v čase a přečíst si, co jsi měla ráda a co jsi v té době prožívala. S kosmetickými články toho moc neuděláš, snad jen se budeš moct rozčilovat, jak sis mohla tak příšerně obarvit vlasy.
    Tvůj článek o věznici jsem četla, ale komentář už přidat nestihla; a věřím, že takových lidí je spousta - tichých čtenářů, co touží po skutečné kvalitě.
    Měj se hezky,
    Juno :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Díky za povzbudivý komentář, Juno. :) Moc Tě prosím, nech ještě články o nových fuskách chvíli na pokoji, mám Tě ráda právě takovou, jaká jsi. :)

      Jsem ráda za Tebe a další tiché čtenáře, budu na Vás myslet. :)

      Delete
  11. Plně s tebou souhlasím, moc krásně napsané, opravdu na zamyšlení

    ReplyDelete
  12. Moc hezky jsi to napsala. Taky mě někdy při "surfování" po blogách překvapí, že některé vyloženě slabé, které popisují "jen" oblečení a ještě se špatnými fotkami mají tolik "followerů" a některé, které mi přijdou kvalitní zůstávají bez povšimnutí. Ale už je to tak.....a jak se říká proti gustu.....:)
    Hlavně že jsou tu i takové fajn blogy, jako máš ty:-)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji za milý komentář, musím jen a jen souhlasit. :)

      Delete
  13. Přiznám se, že já fandím knihám a kultuře:) Knihy jsou mojí vášní už od malička, vždycky si ale ráda přečtu nějakou recenzi nebo tip na to, po čem mám začít koukat v knihkupectví :)
    Recepty samozřejmě taky nejsou od věci, ale sama mám "vařící" blog a tak mi inspirace přichází sama:) Co se kosmetiky a hadříků týče - blogová scéna je jimi naprosto zahlcena, já nějak věřím, že tohle zvládáme každá sama. Nebo je snad potřeba aby každá nová barva laku byla dopodrobna rozebrána? (byl by to dobrý námět na knížku, haha:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jinak jsem se chtěla zeptat, nevím jestli mám tento problém jen já, ale nemohla bys ztmavit písmo? Strašně obtížně se to na bílé čte, lidi co trpí třeba astigmatismem (to teda není můj případ), by mohli mít třeba ještě větší problém:) Ale chápu, že to je asi vzhledné:)

      Delete
    2. Díky za tip na Tvůj blog a za milý komentář. :) Knihy jsou vášeň i pro mě, čtu denně a velmi ráda. Nějaké tipy nemáš?
      Jinak s názorem ohledně barev laků se naprosto ztotožňuji, já velmi ráda dám tip na zajímavý produkt, ale všeho s mírou. :)

      K tomu typu písma, zkusím se na to podívat, jsi první, co mi píše, ale je to naprostá pravda. Jinak astigmatismem trpí přítel, ale na písmo si moc nestěžoval, tak to s ním ještě prober. :)

      Delete
    3. Jasně, úplně miluji knihu Skleněný pokoj od Simona Mawera - to je moje "srdcovka" a kdykoliv to čtu tak u toho pláču (haha).
      Stejně tak mám ráda všechny knihy od Haruki Murakamiho (četla jsem jich asi 10:D), nejoblíbenější je pro mě asi typicky Kafka na pobřeží.
      Ještě zbožňuji trilogii "Dívka, která..." od Stiega Larssona, ale od té doby co to dvakrát zfilmovali a jednou i s (ošklivým) Danielem Craigem tak už to zná spoustu lidí a možná se to nedá považovat za tip :)

      Jinak já taky četla každý měsíc průměrně 4 knihy, ale od té doby co se připravuji na maturitu a přijímačky, tak stále jen ležím v učebnicích :/

      Delete
    4. Děkuji Skleněný pokoj už mě láká delší dobu, ale je věčně rozpůjčovaný. Stiegovy knihy mě nijak nechytly, ale uvidíme. Třeba časem. :)

      Hodně štěstí k maturitě. :)

      Delete

Děkuji za Vaše komentáře - moc potěší!